Campionats de Catalunya d'Orientació

El cap de setmana del 4 i 5 de setembre de 2010 es van disputar els Campionats de Catalunya de Mitja i Llarga Distància d'Orientació, en el marc del I Trofeu Ferran Santoyo. Els campionats van estar organitzats pel C.E. Farra-O i el Club Orientació Berguedà. Durant els matins de dissabte i diumenge es feien els campionats de Mitja i Llarga distància a Capolat, en un terreny entre la Mina i Taravil. Dissabte a la tarda, es va disputar la cursa urbana per dins de Berga. Més de 400 atletes van participar en les diverses proves. Els corredors berguedans eren comptats. De fet, la majoria de berguedans no devien ni saber que es feien aquests campionats. Però això seria un altre tema.
En les proves d'orientació, hi ha diverses categories depenent del nivell dels corredors. Jo vaig competir dissabte en la mitja distància i en la categoria bàsica, la d'iniciació. Em falta encara rodatge per competir en categories superiors. Vaig fer un temps de 43:37. No sé quan va fer el primer però jo ho hauria d'haver fet amb 10-15 minuts menys. Vaig cometre un error força gran.
L'orientació és combinació entre córrer i interpretar el mapa. Et dónen un mapa del terreny al punt d'inici de cursa i uns punts que has d'anar unint, amb el suport d'un dispositiu electrònic. És una mena de joc-esport, hi ha més alicients que simplement córrer. Val la pena provar-ho.

El mapa:

Els meus temps (entre la fita 1 i la 2 vaig embarrancar molt fort):