A les eleccions municipals a Berga del 22 maig, CiU va aconseguir el 40,20% dels vots (2.654), 9 regidors i majoria absoluta, el PSC va sumar el 17,28% (1.141) i 4 regidors, la CUP va obtenir un 16,16% dels vots (1.075) i 3 regidors i el PP va sumar el 6,53% dels sufragis (431) i 1 regidor. L’índex de participació es va situar en el 54,20%, el nivell més baix en unes eleccions municipals a Berga. El 2007 havia votat el 57,13% del cens. ERC (4,60 %), PxC (4.52 %), SI (3,59%) i ICV (2,51 %) es queden fora del consistori.
La campanya tradicional no va presentar massa novetats (cartells, tríptics, banderoles, actes al carrer, debats...) A la xarxa, la campanya electoral ha canviat considerablement respecte a altres eleccions. A nivell personal, alguns dels polítics berguedans són presents més o menys activament a la xarxa. I a nivell corporatiu?
- CIU té un web complet i actualitzat i canals a la majoria de xarxes socials: pàgina a Facebook (no arriba a les 100 persones que "els agrada") Twitter, Youtube i Issuu. La majoria d'aquests canals han estat oberts setmanes abans de les eleccions. Ha publicat molts vídeos a Youtube i aquest seria el de campanya. I, tot i que amb molt poca activitat, Juli Gendrau també té el seu bloc.
- El web del PSC està completament oblidat. El web de campanya (molt mal posicionat als cercadors) és més complet i s'ha anat actualitzant regularment. Les últimes setmanes, el PSC va obrir un compte a Twitter de la seva candidata i va sincronitzar-lo amb una pàgina a Facebook (22 likes). Al canal de Youtube no hi ha res.
- La CUP compta amb un web actiu i funcional, pàgina a Facebook (655 "likes"), perfil a Twitter, a Youtube, a Issuu. I vídeo de campanya. Utilitza de fa temps Internet i les xarxes socials.
- El PP no té lloc web. Tan sols un bloc actualitzat per última vegada el 17/04/11. A Facebook, existeix la pàgina comarcal i l'última actualització és del 16/02/11.
- Esquerra té un perfil (hauria de tenir pàgina) a Facebook i està sincronitzat amb el que diu el Twitter. Al lloc web fa temps que ningú no hi toca res i el 20/03/11 van obrir un web de campanya, molt mal posicionat als cercadors.
- De PxC ni rastre. No té presència corporativa a la xarxa.
- SI té domini propi, dins el web a nivell nacional, però no hi ha contingut. Té un perfil (no pàgina) a nivell comarcal a Facebook, va crear un compte a Twitter 4 dies abans de les eleccions i cada x minuts anava repetint 4 o 5 tweets amb el hashtag #berga22m.
- ICV té un perfil comarcal (no pàgina) a Facebook i va obrir un compte a Twitter - força actiu - poques setmanes abans de la campanya. El web corporatiu és del Bages-Berguedà-Solsonès i està actualitzat el 12/04/11 per última vegada. Hi ha un compte creat a l'Slideshare amb una sola presentació publicada. El seu alcaldable va obrir un blog el 26/02/11
No pretenc fer cap anàlisi subjectiva de la utilització d'Internet i les xarxes socials per part dels partits que es van presentar a les eleccions municipals de Berga. Tan sols és un recull de les eines que han utilitzat durant les setmanes abans de les eleccions del 22 de maig. Potser me'n deixo alguna o hi ha algun error. Es pot anar esmenant i completant.
0 comentari/s:
Publica un comentari a l'entrada