El sentit d'un final

El sentit d’un final és un llibre breu (de 159 pàgines), però dóna per molt. Novel.la escrita per Julian Barnes (Leicester, 1946). Explica la trajectòria vital de Tony Webster a partir dels dos moments cabdals de la seva vida. Primer s'endinsa en la joventut del personatge, les relacions amb els seus amics i la construcció d'una personalitat. La segona part del llibre ens presenta un Tony Webster jubilat, divorciat i feliç amb el que ha estat la seva vida. La carta d’un bufet d’advocats l’obligarà a recordar els fets de la joventut. 
El sentit d'un final va guanyar el Premi Man Booker 2011. És el premi que es dóna a la millor novel·la publicada a la Commonwealth i Irlanda. El 2002 va guanyar aquest premi La vida de Pi, per exemple.
Un cop llegit el llibre em fixo en la portada. Molt bona. N'estic segur que les portades dels llibres ens influeixen però poques vegades vaig més enllà d'un vistassu de passada. Aquesta la trobo molt adient. Quin és l'Adrian?
Aixi i tot, d'aquí no gaire no recordaré gaire res d'aquesta història. Una bona estona però no passa d'aquí. Poques pàgines que no han arribat a emocionar-me.

Veia que els temps que havia estat amb la Veronica com un fracàs (el seu menyspreu, la meva humiliació) i el vaig esborrar de la memòria. No n'havia guardat les cartes; tan sols una fotografia, que no havia mirat des de feia segles.