Cine de por

Suposo que, endut per la moda, en les últimes setmanes només he anat al cine a empassar-me pel.lícules de misteri, terror, intriga... Pelis de por, vaja. Sense plantejar-m'ho, avui m'he adonat que m'he deixat arrossegar per l'onada d'aquest tipus de pel.lícules.
Vaig començar per Habitación sin salida. El títol original és Vacancy. No sé qui tradueix els títols però que s'ho facin mirar. Un simple entreteniment. Una història plena de tòpics en un motel apartat.
Vaig continuar per dos productes no nordamericans. Vaig sortir del cine després d'haver vist El orfanato força satisfet però a mesura que passaven les hores vaig anar veient massa errors i dubtes al film. Per exemple, a quin any se situa l'acció? Si passa als anys 80 (cotxes, tecnologia dels aparells, etc.) com és que surt un primer pla d'un cartell amb una adreça d'una web? I tantes altres coses que no acaben de lligar. REC em va convèncer molt més, curta i contundent. Em va fer tant riure com por. Té uns diàlegs força graciosos i les escenes finals són molt efectives. Feia molt temps que no sentia xiscles autèntics al pati de butaques.
Les dues últimes són pel.lícules d'EEUU però força diferents. A Soy leyenda, el Will Smith està esplèndid però l'interès va de més a menys i els 5 últims minuts del happy end són horribles. I la que acabo de veure, 1408 amb el John Cusack, un relat basat en una novel.la d'Stephen King. Plantejament molt poc original i grans dosis de terror psicològic. No és una gran pel.lícula però manté l'interès i el suspens. M'ha agradat el fals final.
De les cinc, em quedo amb REC.