El món de Harry Potter

Qui no coneix Harry Potter? Qui no n'ha sentit mai a parlar? Que aixequi la mà. Ningú. Les adaptacions cinematogràfiques són dins les llistes de les pel.lícules més vistes i amb més recaptació de tots els temps. Jo no n'he vist ni una, per tant, no puc opinar. I fins ara, no havia llegit mai cap dels llibres. Com que em picava la curiositat per saber perquè ha triomfat arreu del món, m'hi he posat. Les aventures del petit bruixot són llibres que han servit per fer créixer la lectura, i aquest és un aspecte que sempre cal tenir en compte.
És per a infants i adolescents? Sí. És per a adults? Crec que també. El primer llibre d'en Potter, La pedra filosofal, està ple d'intriga, d'històries que comencen en trapelleries i acaben en aventures perilloses i complexes. És divertit. Enganxa.
La llegenda diu que J. K. Rowing les va passar magres al principi. El llibre que tinc a les mans, Harry Potter i la pedra filosofal, el va haver de mecanografiar dues vegades perquè no tenia prou diners per a fer-ne fotocòpies. Avui, en canvi, a Rowling li deuen sortir els bitllets per les orelles. La llegenda s'engrandeix quan s'explica que Rowling va escriure el primer llibre a la cafeteria Nicolson's d'Edimburg, perquè, a casa seva, hi feia massa fred. En fi, no sé què hi deu haver de cert.
Continuo amb les històries d'en Harry, en Ron, l'Hermione, en Neville i companyia. De moment, caurà La pedra filosofal i després ja es veurà. En tinc un bon tip si vull seguir les aventures d'en Potter.