Crims.cat

Crims.cat (novembre 2010), de la nova editorial Alrevés, és una antologia a càrrec d’Àlex Martín i Sebastià Benassar. Són disset relats inèdits de gènere negre i escrits en català. Presenta autors de diferents edats i de diversos llocs dels Països Catalans que demostren que la novel·la negra en llengua catalana es troba en un molt bon moment.
Les trames són tan diverses com els diferents autors, però tots els relats presenten temes molt actuals: la bombolla immobiliària, la crisi, maltractaments, les màfies... tot i que no hi falten els temes de sempre: droga, joc i prostitució.
Com en tots els llibres de relats o contes hi ha de tot: uns que t'agraden molt i altres no tant. I alguns gasten molt bon sentit de l'humor. El del segrestador engarjolat, per exemple.

Què dius que els vas fer, als teus pares?
...
Que els vas matar mentre dormien? Va, home, va. Com vols que m'ho empassi, això?
...
Així doncs, és veritat: comparteixo aquesta cel.la amb un assassí. Ets el famós parricida de l'Eixample! El que no m'imaginava és que fossis un marrec.
A mi em fa vergonya dir-te per què sóc aquí, saps? Però com que tu m'ho has explicat, jo també ho faré.