1a Cursa del Pi

Avui diumenge 21 de juny, s'ha disputat la 1a Cursa del Pi, puntuable per la Copa Catalana de Curses d'Orientació. Organitzada pel Club Orientació Berguedà (COB) pels voltats del Pi de les Tres Branques (Castellar del Riu). M¡ha sorprès veure la gran feinada que hi ha al darrere de l'organització d'una cursa d'orientació. Suposa un gran desplegament logístic i de mitjans.
Avui m'he endinsat en un terreny totalment desconegut per a mi: les curses d'orientació. Tot un món. És molt diferent de les curses de muntanya que faig habitualment. En les curses d'orientació és tant o més important l'estratègia i l'interpretació del mapa que l'aspecte físic. Jo m'hi he introduït per primera vegada i crec que, en un principi, mareja una mica i costa d'entendre: mil categories, tres controls de sortida diferents, sistema de xips... Els participants no surten tots alhora, cadascú té la seva hora de sortida. Tots surten i arriben al s mateixos punts però els circuits són força diferents depenent de la categoria. La meva categoria era Iniciació-Adults. S'havien de trobar 13 fites (controls de pas) marcades amb valises enmig del bosc i amb l'ajuda d'un mapa. He trigat molt (14 minuts) a situar-me i a trobar la primera però a partir de llavors m'he sentit molt còmode. 3,8 quilòmetres en 49 minuts. Segon classificat de la meva categoria.
En la cursa hi han participat uns 400 corredors. Molt bon ambient a Els Roures, centre neuràlgic de l'esdeveniment. M'han quedat ganes de repetir.