Mitja Marató de Roda de Ter

Avui s'ha disputat la XXV Mitja Marató de Roda de Ter. Arribar a 25 edicions no és gens fàcil. S'ha de valorar l'esforç de molta gent que segur que han treballat per aquesta cursa al llarg dels anys. Al mateix temps també es disputava una cursa de 10 quilòmetres i un Cross escolar. La Mitja de Roda també forma part de la 3a Challenge de Mitges Maratons Gran Premi Diputació de Barcelona, un conjunt de Mitges Maratons homologades per la Federació Catalana d'Atletisme.
Personalment em queda un sabor agredolç. Per una banda estic molt satisfet perquè la distància de 21.097 metres no m'espanta i ja porto unes quantes mitges maratons a les cames. Per altra banda, he sortit amb l'objectiu de baixar de l'hora i mitja i no ho he aconseguit. He aguantat el ritme fins al 15 o 16. Però no he pogut aguantar-lo. Els 10 km els he fet amb 43 minuts. Cap al km 17, quan he vist que no aconseguia el temps que m'havia fixat m'he deixat anar i he acabat fent 1:33. De totes maneres és un molt bon temps, per sota dels 4'30'' al quilòmetre. Per baixar de l'hora i mitja em caldrien entrenaments més específics i un recorregut més favorable (el de Roda no para de baixar i pujar, ideal per no agafar un ritme constant).
Prefereixo mil vegades més la muntanya però, de tant en tant, no em fa res tastar les curses d'asfalt. A descansar i a pensar en la propera.