XXI Mitja Marató Ciutat de Berga

Diumenge 15 de març de 2009. XXI Mitja Marató Ciutat de Berga, Gran Premi Diputació de Barcelona (prova inclosa dins el 3er Challenge de Mitges Maratons, organitzat per la Diputació de Barcelona).
La prova la van guanyar David Bernardo (1:11:03). En segon lloc va quedar Benito Ojeda i en tercera posició, l’atleta local Ricard Hierro. La guanyadora va ser Carmen Ballesteros (1:29:18) seguida d’Alba Xandri i Sílvia Soler. També es van disputar paral.lelament una cursa de 5 km i diverses proves en categories infantils. El Vall feia goig amb tanta gent corrent amunt i avall. I el dia de primavera acompanyava.
La cursa de Berga, organitzada pel Club Atlètic Berga, no és gaire apreciada pels atletes que van a fer temps. Els entorns són dels millors que es poden trobar a les mitges maratons de Catalunya, però no hi ha res pla. I als corredors d'asfalt els agraden els circuits sense desnivells per agafar ritme. És per això que costa fer bons temps a Berga, amb un recorregut farcit de pujades i baixades.
Personalment, vaig acabar amb 1 hora 39. El 96è de 204 arribats. Dins els meus paràmetres però tirant a malament. Gairebé 10 minuts més que en l'edició d'un any enrere. Em vaig enfonsar pels volts del quilòmetre 15-16 quan anava a ritme d'hora 30. Pàjara. La calor? Ritme massa fort? L'alimentació? Baix de ferro? El cert és que em va costar Déu i ajuda acabar la cursa. Els últims quilòmetres els vaig fer a més de 5 minuts i fins i tot a més de 6. Durant mitja hora ho vaig passar realment malament. Però vaig acabar. Content. I una més al sac.