Cursa de Sant Amand

Diumenge 3 de maig de 2009. 9 del matí. Ripoll. Es dóna la sortida de la Cursa dels Mossos d'Esquadra-Sant Amand, de 22,7 quilòmetres i un desnivell acumulat de 2.470 m. Anar fins el cim de Sant Amand (1.832 m) i tornar a Ripoll.
Ha estat un cursa dura però agraïda. El diumenge ha estat molt calurós i la despesa d'energia, important. Calia alimentar-se i hidratar-se més conscientment que mai. Gairebé 250 corredors hem pres la sortida. Al principi m'he ofegat molt però, a partir del primer avituallament al km 5, m'he refet. D'inici a fi he fet la cursa acompanyat, compenetrant els nostres ritmes. L'ambient final a l'arribada, a la plaça del monestir, era immillorable. Cola i pamtumàquet amb el solet escalfant de valent i les campanes de fons. Més gent de l'habitual amb vestuari del Barça.
La cursa l'ha guanyada Jordi Bes, amb 1 h 58 min. La meva posició ha estat la 133, amb 2 h 50 min. En fi, content perquè hem acabat la cursa amb bones sensacions. Em sembla que amb alguns minuts més que l'any anterior però l'estat de forma també és diferent. Haurà estat un molt bon entrenament per la Cursa d'Alta Muntanya de Berga de la setmana vinent. Satisfet d'haver acabat una altra dura cursa. A més, m'han donat una samarreta amb un escut dels Mossos d'Esquadra xulíssim.