Cursa d'orientació nocturna - Gironella

Uns 70 participants teníem el frontal apunt a les 9 de la nit, a la zona esportiva de Gironella. Vint-i-pocs a la cursa llarga i, la resta, a la curta. La 8a edició de la Cursa d'Orientació Noctura Vila de Gironella, organitzada pel Club Orientació Berguedà. Dins els actes de la Festa Major de Gironella. La cursa curta, uns 4-6 km entre la zona de l'ambulatori, institut, pista de tennis i urbanització Cal Ramons fins un tros enllà de la carretera cap a la Guàrdia. Més asfalt que camins i bosc. Format score o lliure elecció.
Per la meva poca experiència en aquesta especialitat, l'orientació és un entremig entre joc i esport. Un equilibri entre estat físic i habilitat per trobar les fites. Pots córrer molt i no atrapar res. 
Doncs amb uns 35 minuts (fa temps que no porto cronòmetre) vaig fitxar a les 14 fites i retornar al punt d'inici i final. La sorpresa va ser comprovar que no havia arribat cap de la cinquantena de participants de la meva categoria abans meu. Em sembla que és la primera victòria en una cursa, sigui de l'especialitat que sigui.