III Cursa Montserrat Nord

Diumenge, 9 de novembre. 9:30 del matí. Monistrol de Montserrat. Més de 300 corredors surten de la plaça de l'Ajuntament fins a Sant Jeroni per fer 22,8 km. És la III Cursa Montserrat Nord.
Un dels principals motius que em va fer apuntar-me a la cursa és per descobrir Montserrat. "Tan a prop que ho tinc i tan poc que ho conec" Doncs amb el pack de la cursa hi entra un matí d'esport i competició més una descoberta de Montserrat i els seus entorns.
El recorregut és força dur i tècnic. No apte per als que no els agraden els corriols plens de pedres o les pujades on t'has d'ajudar amb les mans. La cursa comença guanyant alçada moderadament per corriols estrets i on és molt difícil avançar. Em quedo frenat en els taps. Però això ho agrairé més endavant. Al km 7,4 s'arriba a Santa Cecília, a 682 m. Des d'aquest punt s'agafa una canal amb una pendent fortíssima, amb trams amb cordes per agafar-t'hi. No pares de pujar i pujar fins al km 9,2, cim de Sant Jeroni, a 1237 m. La vista és espectacular. I a partir d'aquí, avall que fa baixada. Un ràpid descens pel Torrent de Sant Maria et porta al Funicular de Sant Joan. En alguns trams vas veient el Monestir als teus peus. Un enllaç et dirigeix fins al Camí dels 3/4 i vas perdent alçada ràpidament fins a Monistrol, a 160 m d'altitud. La baixada és per corriol estret, pedres per tot arreu i arbres i arbustos que tapen el camí. Més d'una caiguda i més d'una esgarrinxada o rascada. És un tram on jo baixo encara amb forces i puc anar a més. A partir del quart de cursa agraeixo haver-me quedat tapat a l'inici. Amb 2:35:05 arribo altre cop a Monistrol. El 120è a la classificació. La cursa la guanyen Ricard Hierro (1:54:22) i Mònica Ardid (2:17:03).
Bon ambient, bona organització, bon recorregut. Per repetir.

1 comentari/s:

Lleïr Soler ha dit...

M'han parlat molt bé d'aquesta cursa i tenia ganes d'anar-hi però no estava prou entrenat. Té bona pinta, a veure si un altre any hi vaig.
Bon resultat!