X Pujada i baixada a Queralt

Diumenge 6 de setembre, a 2/4 de 10 del matí. 120 corredors sortim des del Passeig de la Indústria de Berga en direcció al santuari de Queralt. La cursa és organitzada pel Club Atlètic Berga. Una cursa que ja ha arribat a la desena edició.
Normalment, s'arribava a Queralt per la terrible pujada de Garreta i es baixava passant per Sant Pere de Madrona. Però aquest any s'ha fet al revés: pujar per Sant Pere i baixar per Garreta (per tant, el perfil no és exactament aquest). El mapa de la cursa tampoc no és exactament el que hi ha a Internet.
Als primers i últims quilòmetres hi ha asfalt, també hi ha trams amb molt pendent, una baixada força tècnica... una mica de tot. Són 1000 metres de desnivell acumulat, 500 pujant i 500 baixant. Al cap i a la fi, pujar i baixar a Queralt des de Berga és dur t'ho agafis per on t'ho agafis.
Personalment he baixat de l'hora pels pèls, amb un últim quilòmetre apretant tot el què he pogut per aconseguir-ho. Yes! El 22è classificat. La victòria se l'ha endut Francesc Galera amb 51:04. Feia 2 o 3 anys que no feia aquesta cursa i, evidentment, és el meu millor temps. Estic en un estat de forma que em permet gaudir molt de les curses. Vaig molt còmode i em trobo bé.