Cursa de Sant Jordi - Cercs 2011

Hem acabat. Jo i la meva fascitis plantar crònica hem completat els 13 quilòmetres i els 740 m de desnivell de la cursa de Sant Jordi - Cercs organitzada per l'Associació Esportiva Mountain Runners del Berguedà. L'última cursa de muntanya la vaig fer el 20 de setembre de 2009! La Volta la Maria d'Avià. Durant la llarga travessa pel desert havia arribat a pensar que no correria mai més una cursa de muntanya. El guanyador ha completat el recorregut amb 1:07. Jo ho he fet amb 1:36. Tanmateix, em sento vencedor. No canto victòria perquè les molèsties al meu peu sé que no desapareixeran però si, de tant en tant, puc fer alguna cursa ja em dono per satisfet.

Des del Pavelló de Sant Jordi hem pujat pel torrent dels Avellaners i, tot seguit, hem recorregut la base dels cingles de Vall Llòbrega fins al Mal Pas, amb Peguera a la nostra dreta. El canvi de vessant fins a anar a buscar la part inferior de la Baga de les Nou Comes ens ha ofert un paisatge espectacular. Un tram pel recorregut de l'antic tren miner, el camí cap a la Casa Nova de les Garrigues però trencant molt abans per enfilar una forta baixada per tornar a Sant Jordi.
La propera cursa? Ja es veurà. Aquesta l'he gaudit com si fos l'última.